Błąd
  • JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/pasnyka/domains/ps2.wieliczka.eu/public_html/images/galeria/Warszawa/
Uwaga
  • Wystąpił problem z wygenerowanie galerii, upewnij się, że wskazany folder istnieje i zawiera zdjęcia.

„Warszawa  da się lubić”

W poniedziałek 13.05.2019 r wyruszyliśmy na, niecierpliwie wyczekiwaną, dwudniową wycieczkę do stolicy. W wesołym busie, prowadzonym przez bardzo pomocnego Pana Grzegorza,  podróżowało więc 18 ciekawskich uczestników wyprawy oraz opieka: Pani Dyrektor, Panie: Madzia, Jola, Paulina.

• Przed wyjazdem nikt nie marudził, każdy był dzielny i pożegnanie z Rodzicami poszło nam bardzo sprawnie.
  • Z Wieliczki wyruszyliśmy pełni bardzo  pozytywnej energii, ciekawi wrażeń oraz wyzwań do poznania ciekawych miejsc. I choć podróż była daleka, to nikt się nudził, bo rozmowy, śpiew, żarty, widoki za oknem, zmieniający się krajobraz, przyciągały uwagę wszystkich.
  • Na miejscu, zakwaterowaliśmy się w Hotelu Aramis, gdzie po odświeżeniu się, zjedliśmy z apetytem smaczny obiad.
  • W pełni sił oraz z entuzjazmem rozpoczęliśmy więc naszą warszawską przygodę. Pierwsze kroki skierowaliśmy do Sejmu, którego gmach i ogrom korytarzy, wszystkim zaimponował. Tutaj oprowadziła nas pani przewodnik, która pokazała ciekawe miejsca, opowiedziała o pracy posłów, posiedzeniach Sejmu. Każdy mógł  zasiąść w ławie poselskiej niczym prawdziwy polityk, a kto wie, może ktoś z nas, kiedyś zasiądzie tam jako dorosły, Mądry Obywatel… Mimo iż w tym dniu Sejm nie obradował,  nie było parlamentarzystów, to  spotkaliśmy byłą Minister Edukacji Krystynę Szumilas, z którą zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie.
  • Kolejnym punktem naszej wycieczki był Belweder, imponujący budynek, rezydencja Prezydenta Polski. Była to dla nas  wielka satysfakcja przemierzać szlak, po którym porusza się osobiście Głowa Państwa..
  • Spacer po Łazienkach Królewskich, był kolejnym etapem naszej wędrówki. To tam  podziwialiśmy pomnik Fryderyka Chopina, który znamy wyłącznie z fotografii, pocztówek, a tutaj w całej okazałości podziwialiśmy  odlaną w brązie postać kompozytora siedzącą pod stylizowaną wierzbą.  Urokliwy Pałacyk oraz fauna i flora parku, wszystkim ogromnie się podobały.
  • Niezwykle ważnym obiektem na drodze naszej warszawskiej wędrówki,  był Stadion Narodowy. Jest wśród  nas wielu kibiców piłki nożnej i wizyta na tym stadionie była spełnieniem  marzeń. Szkoda, że akurat nie było treningu piłkarzy, ale jest to pretekst, aby ponownie powrócić w to miejsce, być może tym razem już z Rodzicami.
  • Zwiedzanie Warszawy w tym dniu zakończyliśmy spacerem po Starym Mieście. Podziwialiśmy ogromną Kolumnę Zygmunta, niezwykle bogaty w zbiory Zamek Królewski .
  • Po dniu pełnym wrażeń, powróciliśmy do hotelu. Kolacja, kąpiel, słuchanie  bajek na dobranoc, a dla najbardziej wytrwałych, utrwalenie wspomnień  w postaci pracy plastycznej, zakończyły pierwszy dzień warszawskiej przygody. W przeciwieństwie do stęsknionych Rodziców, my nie mieliśmy czasu na rozmyślania, tęsknotę, bo oto przed nami był kolejny dzień.
  • Drugi  dzień naszego pobytu w Warszawie również był bardzo atrakcyjny i intensywny.
  • Po śniadaniu udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie spędziliśmy kilka godzin. CNK to wspaniały ośrodek nauki , którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się. Po wspaniałej, odkrywczej, imponującej  zabawie połączonej z nauką, wróciliśmy do hotelu, gdzie czekał na nas obiad.
  • Z wypiekami na twarzy, pełni wrażeń, szczęśliwi, a zarazem trochę smutni, że ten czas tak szybko upłynął,  wyruszyliśmy w drogę powrotną.
  • A tu w Wieliczce, czekali już na nas stęsknieni Rodzice, którzy teraz  na dobranoc będą słuchali, ale to naszych opowieści…